E-learning - lekcja online
Metodyka

Jak efektywnie prowadzić lekcje online?

Nauka online była i jest nadal trudna dla wszystkich, więc możesz być pewien, że nie jesteś sam, jeśli próbujesz znaleźć sposób na ulepszenie swoich lekcji online. Chociaż wykłady są prawdopodobnie jedną z łatwiejszych metod nauczania na zajęciach online, istnieje kilka strategii, których możesz użyć, aby ożywić swój styl nauczania, prezentując informacje klasie.

E-learning - lekcja onlineNależy pamiętać, że wykłady są zazwyczaj dość wymagającą metodą nauczania dla uczniów. Siedzenie nieruchomo przed komputerem i skupianie się przez długi czas może być trudne, więc upewnij się, że przerywasz lekcje dyskusjami, ocenianiem kształtującym, samodzielną nauką i pracą w grupach, aby utrzymać zaangażowanie uczniów.

Skomponuj pomysł na lekcję

Utwórz zarys tego, co chcesz omówić na zajęciach. Zbierz kilka uwag lub wypunktowań dla każdego tematu, aby upewnić się, że uwzględnisz wszystkie najważniejsze informacje. Nie musisz pisać scenariusza wszystkiego, co zamierzasz powiedzieć (i tak nie byłoby to interesujące dla uczniów), ale nadal powinieneś mieć opracowane rytmy dla każdego kluczowego pomysłu.

Im starsi studenci, tym dłuższy może być wykład. Mimo to nie powinieneś mówić sam bez przerwy dłużej niż 15 minut. Zaplanuj swoje przejścia z wyprzedzeniem w swoich notatkach.
Wykłady są dobrym rozwiązaniem, jeśli chcesz przekazać uczniom informacje kontekstowe, ale nie jeśli celem lekcji jest nabycie jakichkolwiek umiejętności. Na przykład wykład jest świetny, jeśli prowadzisz lekcję z historii algebry, ale nie jeśli chcesz, aby uczniowie nauczyli się rysować równania.

Podziel wykład na 15-minutowe fragmenty

Zaplanuj krótkie mini-działania, aby podzielić wykład na mniejsze sekcje. Jeśli porozmawiasz ze swoimi uczniami przez godzinę, prawdopodobnie odlecą myślami daleko jedynie wpatrując się ekran ale nie słuchając tego co im przekazujesz.

Niech twoi uczniowie:

  • podzielą się przemyśleniami,
  • odpowiedzą na pytanie lub
  • piszą swobodnie co 10-15 minut.

Ułatwi im to przetwarzanie tego, czego się uczą, i da im coś interaktywnego do zrobienia, co zatrzyma ich na drzemkę.

Dzielenie się myślami polega na tym, że uczniowie łączą się w pary, myślą o pytaniu i omawiają je ze sobą. Następnie każda para dzieli się tym, o czym rozmawiali.

Za każdym razem, gdy kończysz omawianie kluczowego pojęcia, pytaj uczniów, czy mają jakieś pytania. Na przykład, jeśli uczysz lekcji na temat czynników prowadzących do wojny secesyjnej, możesz poprosić uczniów, aby odpowiedzieli na jedno pytanie dotyczące Johna Browna, napisali trochę o Bleeding Kansas, a następnie wypełnili ankietę na temat gospodarki.

Utwórz pomoc wizualną, aby utrzymać zainteresowanie uczniów

Jeśli używasz slajdów, staraj się nie przeładowywać ich tekstem. Utwórz pokaz slajdów pełen interesujących zdjęć, które pokazują, o czym mówisz, i użyj zabawnych gifów, aby nadać wykładowi charakter.

Możesz dołączyć trochę tekstu, aby wyświetlić formuły, cytaty lub kluczowe fragmenty, ale nie rzucaj ogromnymi blokami tekstu w swoich uczniów. Ułatwi to śledzenie informacji.

Na przykład, jeśli masz wykład na temat inspiracji Mary Shelley dla Frankensteina, możesz dołączyć zdjęcia z różnych adaptacji filmowych, dołączyć obrazy Genewy z początku XVII wieku, w których napisała powieść, i podzielić się portretami Shelley, aby pokazać swoim uczniom kontekst na wykład.

Prezentacje Google i PowerPoint to najpopularniejsze opcje tworzenia pomocy wizualnych. Szanse są wysokie, masz już preferowany program, więc użyj go.

Sprawdź swoje slajdy w telefonie z wyprzedzeniem. Jeśli tekst jest nieczytelny na małym ekranie, wszyscy uczniowie mogą nie być w stanie go przeczytać.

Nie musisz używać slajdów, ale uczniom trudno będzie po prostu patrzeć, jak mówisz, jeśli wykładasz uczniom dłużej niż 5–10 minut.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *